Tussenbericht
publicatiedatum 23 Mar 2012
Met zo'n 4 a 5000 ouders wacht VSA in spanning op de uitkomst van overleg tussen gemeente en schoolbesturen (OSVO). We hopen dat ze samen iets slims weten te verzinnen om de huidige mismatch tussen vraag en aanbod zoveel mogelijk op te lossen.

Concreet betekent dit dat de gemeente met individuele scholen aan tafel zit om per school te bekijken wat de mogelijkheden zijn. Dit blijkt meer tijd te kosten dan gedacht. Om deze reden is het gesprek tussen de gemeente en VSA van donderdag 22 maart uitgesteld naar maandag 26 maart. Positief punt is dat daarbij ook vertegenwoordigers van het OSVO en de basisscholen aanwezig zullen zijn.

De verwachting van de gemeente is dat maandag meer duidelijkheid zal zijn over de haalbaarheid van de oplossingsvoorstellen waarover nu overlegd wordt. We houden u op de hoogte en melden ons zodra we meer weten. Uiterlijk midden volgende week sturen we weer een update om de dan bekende informatie te delen en aan te geven wat het standpunt en mogelijke actie van VSA zal zijn.