Stand van zaken inschrijvingen - VSA update - Jaargang 2 Nr. 5
publicatiedatum 13 Mar 2012

Inschrijfoverzicht
VSA heeft in samenwerking met Onderwijs  Consumenten Organisatie OCO een nieuw overzicht inschrijvingen Amsterdamse  middelbare scholen gemaakt. Dit overzicht wordt dagelijks bijgewerkt om de  meest actuele stand van zaken weer te geven. Het overzicht staat op de website  van VSA   als je op de knop ‘Stand van zaken inschrijvingen’ te klikken in de rechter  bovenhoek.

Je kunt eenvoudig allerlei rangschikkingen maken door op de kolom-titel te  klikken:

• als je op de titel ‘Niveau’ klikt zie je in een oogopslag de stand van  zaken per onderwijsniveau zodat je kunt zien wat de mogelijkheden voor je kind  zijn
  •
  • als je op de titel ‘Overinschrijvingen’ klikt zie je welke scholen een  hoger aantal inschrijvingen dan plaatsen heeft.

Stand  van zaken over-inschrijvingen
Op dit moment hebben 9 scholen  over-inschrijvingen:

• Ignatius Gymnasium
  • Montessori College Amsterdam HAVO-VMBO-t
  • Over-Y-College VMBO-t
  • Pieter Nieuwland College HAVO-VWO
  • Sint Nicolaas Lyceum
  • Spinoza-lyceum VMBO-t
  • Spinoza-lyceum HAVO-VMBO-t
  • Spinoza-lyceum HAVO-VWO
  • Spinoza-lyceum VWO

Het Spinoza-lyceum heeft op alle  onderwijsniveau’s over-inschrijving. Het Montessori College Amsterdam heeft op  HAVO-VMBO-t niveau meer inschrijvingen met voorrang dan beschikbare plaatsen.  Het gevolg is dat de leerlingen die zonder voorrang zijn ingeschreven (op dit  moment 11) volgens de huidige informatie geen kans op plaatsing hebben en  waarschijnlijk beter hun inschrijving kunnen terughalen en zich op een andere  school kunnen inschrijven.

Stuur  deze Update door naar andere ouders die in dezelfde positie zitten
Het inschrijfoverzicht is heel handig voor  alle ouders en kinderen die zich deze week moeten inschrijven op een middelbare  school. Stuur deze Update daarom svp door naar andere ouders die in dezelfde  positie zitten.

Help mee VSA te vermenigvuldigen
Als we met  meer ouders zijn, staan we sterker. U kunt meehelpen, bijvoorbeeld door ouders van  uw basisschool deze brief door te  sturen. U kunt ook helpen met leden werven via twitter, of door de bijlage rond te sturen  in uw kennissenkring, sportvereniging, muziekschool, enz.

Retweet VSA
Scholen en  gemeente hebben druk van ouders en kinderen om te weten wat wij echt belangrijk  vinden. Help dus mee, sluit u aan bij de almaar  groeiende groep ouders die willen dat er ook voor hun kind een goede school is. Deel uw ervaringen op ons forum en stuur onze  tweets door naar al uw followers.

Hartelijke  groet,

Krijn van  Beek