Sluit je aan bij VSA
Waarom meedoen?

Ouders en leerlingen worden elk jaar weer verrast door het schrijnende tekort aan goed middelbaar onderwijs in Amsterdam. Elk jaar zijn er nieuwe groepen ouders en kinderen die actie willen voeren. Door de oprichting van VSA is er continuïteit ontstaan in de druk op de Amsterdamse scholen, de gemeente Amsterdam, de provincie en het Ministerie van Onderwijs en Wetenschappen. Ouders kunnen nu niet meer met een kluitje in het riet worden gestuurd.

Sinds de oprichting van de VSA in januari 2010 is er meer aandacht voor het probleem van de mismatch. De gemeente en de basisscholen nemen het probleem duidelijk serieus. De middelbare scholen reageren verschillend. De Vereniging OSVO (waarin alle Amsterdamse VO scholen verenigd zijn) is nog steeds van mening dat er geen sprake is van een probleem.

Met hoe meer ouders we zijn, hoe meer rekening de scholen en gemeente moeten houden met onze wensen.

Door uw aanmelding geeft u aan de doelstellingen van de Stichting Vrije Schoolkeuze Amsterdam te onderschrijven en wordt u onderdeel van een belangrijke actiegroep voor de toekomst van uw kind. Aanmelden is gratis.

Klik hier om je aan te melden op onze nieuwsbrief