12 juli 2010 VSA - update 15
publicatiedatum 12 Jul 2010
Overleg met gemeente en schoolbesturen

Op allerlei plaatsen is de afgelopen weken overleg gevoerd over de kernprocedure voor het volgend jaar. Stichting Vrije Schoolkeuze Amsterdam was erbij:

-    op 9 juni verzamelde waarnemend burgemeester Asscher een keur aan deskundigen en betrokkenen in zijn ambtswoning om te spreken over kindvoorzieningen in Amsterdam: het gesprek ging vanzelfsprekend vooral over toegang tot het voortgezet onderwijs. Lees << hier >> ons verslag.

-    op 14 juni sprak VSA met vertegenwoordigers van  de vereniging van schoolbesturen OSVO   en  de gemeentelijke afdeling DMO  om de ervaringen met de kernprocedure dit jaar te bespreken en suggesties te doen voor de kernprocedure volgend jaar. Onze inbreng stond al eerder op ons <<forum>>, lees <<hier>> het uitgebreide verslag van het geprek;

-    helaas is onze conclusie uit deze gesprekken dat de vaart er nog niet erg in zit. Daarom heeft VSA vandaag een brandbrief gestuurd aan de gemeente en de vereniging van schoolbesturen. Lees <<hier>> onze brief, waarop we nog voor het vaststellen van een nieuwe kernprocedure antwoord hebben gevraagd.

Steun VSA

Help mee onze aantallen te vergroten, zodat Amsterdamse kinderen net zulke kansen krijgen als kinderen buiten Amsterdam:

-    stuur deze update door aan andere ouders, vraag hun zich aan te melden;
-    stuur deze update door aan ouders van kinderen in groep 7 of lager, die de komende jaren met deze materie te maken krijgen;
-    <<doneer>> voor de bodemprocedure die we voorbereiden om de kansen voor Amsterdamse kinderen gelijk te trekken.

Hartelijke groeten, Stichting Vrije Schoolkeuze Amsterdam