8 juni 2010 Update 14 Stichting VSA
publicatiedatum 08 Jun 2010

Beste ouders,

Ruim 600 kinderen werden uitgeloot in de 1e ronde. Daarvan werden 43 nogmaals uitgeloot in de 2e ronde. Op dit moment zijn er nog steeds kinderen die geen plek hebben op een school voor voortgezet onderwijs. Sommige ouders hebben zich al aangemeld op een school in Velsen….

Evaluatie van de kernprocedure
Dit willen we dus nooit meer. VSA gaat de komende tijd proberen samen met scholen en gemeente oplossingen te verzinnen die al volgend jaar effect kunnen hebben:
-    op 12 mei sprak VSA al met de rector van het Amsterdams Lyceum (klik << hier >> voor een korte impressie van dit gesprek).
-    op 9 juni spreekt VSA een woordje mee in een overleg bij de burgemeester over het onderwijs in Amsterdam
-    op 14 juni spreekt VSA met OSVO ter evaluatie van de kernprocedure

Onze inzet voor deze gesprekken kunt u lezen op het << forum >>, suggesties zeer welkom.

Gemeente Raad
Op 23 mei stelde D66 raadslid Sahin een waslijst vragen aan het gemeentebestuur over de kernprocedure en de wonderlijke lotgevallen van Amsterdamse kinderen die in Amsterdam naar school willen. Lees << hier >> de vragen, voor zover wij weten, zijn er nog geen antwoorden…

Geen resultaat?
Mochten al deze gesprekken niet verbetering leiden, dan zal VSA wederom naar de rechter stappen. De voorbereidingen van de bodemprocedure zetten we voort.

ANBI status
De Stichting VSA heeft afgelopen maand haar ANBI status gekregen. ANBI betekent Algemeen Nut Beogende Instelling. De voordelen van deze status zijn dat u uw gift aan VSA kan aftrekken voor de belasting. Bovendien kunnen bedrijven nu ook de VSA sponsoren. Klik << hier >> voor mee info over de fiscale voordelen.

Wij Eisen Plek

Niet alleen ouders zijn bezorgd, ook de kinderen zelf. Zij hebben al bijna driehonderd handtekeningen aangeboden aan het gemeentebestuur <http://www.at5.nl/artikelen/39453/leerlingen-eisen-plek-op-scholen>

Resultaten van de VSA enquête
Wij danken alle ouders die de moeite hebben genomen onze enquête in te vullen. Dit levert cruciale informatie op, bijvoorbeeld voor de << evaluatie kernprocedure>> . Een overzicht van de resultaten staat << hier >>.

U kan de enquête overigens nog steeds nog invullen: << ga naar enquête >>.

Steun VSA

Help mee onze aantallen te vergroten, zodat Amsterdamse kinderen net zulke kansen krijgen als kinderen buiten Amsterdam:

-stuur deze update door aan andere ouders, vraag hun zich aan te melden.

-stuur deze update door aan ouders van kinderen in groep 7 of lager, die de komende jaren met deze materie te maken krijgen.

-  "doneer " voor de bodemprocedure die we voorbereiden om de kansen voor Amsterdamse kinderen gelijk te trekken.

Hartelijke groeten, Stichting Vrije Schoolkeuze Amsterdam